Vauxhall Owners Network Forum banner
Status
Not open for further replies.

U1534-00 LIN Bus 3 Communicatie verloren met apparaat 4

37K views 11 replies 4 participants last post by  andy_v  
#1 ·
2012 Ecoflex 2.0CDTI Insignia

Hulp!, Het raam aan de passagierskant ging naar beneden maar ging niet meer omhoog, helemaal dood.

De eerste symptomen waren dat het raam aan de passagierskant naar beneden ging en niet meer omhoog ging, de deur was op dat moment gesloten. Het interieurlicht flikkerde onregelmatig, de deurchime ging af en de DIS gaf aan dat de deur open was. Alles werd stil na ongeveer een minuut en heeft sindsdien niet meer gewerkt, de deurchime gaat niet af als je de passagierskant opent, maar wel aan de bestuurderskant. Het zit momenteel vast in de gesloten positie zodat ik de auto kan gebruiken.

Ik heb een gebruikte raamregelaar en deurslot geprobeerd, ik heb de connector van de A-stijl gecontroleerd op corrosie en de bedrading in de rubberen tule op breuken. Ik heb ook een goede schakelaar voor de elektrische ramen (passagierskant) geleend, voor het geval dat.

Kan dit een BCM-fout zijn of misschien de schakelaar voor de ramen aan de bestuurderskant? Ik heb een geval gehoord waarbij de schakelaar voor de ramen aan de bestuurderskant defect was en de hele werking van het raam aan de passagierskant onbruikbaar maakte.

Met behulp van de kracht van Google vond ik dit, maar de bestuurderskant is in orde, of verbindt de CAN-bus vanaf de bestuurdersmotor?

U1534 00(K9 BCM) LIN Bus 3 Communicatie verloren met apparaat 4 (M74D Raammotor - Bestuurder

Dynamo output 14.85 (stationair)
Levensduur batterij (68%) Volgens Vaux-Com

Ik zou dankbaar zijn voor alle input of richting.

Richard
 
#2 · (Edited)
Misschien heb je een defecte microschakelaar van het deurslot die vervolgens het CANBUS-systeem in die deur omlaag haalt?
 
Save
#3 ·
Bedankt voor de reactie, Koicarpkeeper

Ik heb gisteren het deurslot van een Insignia-model uit 2016 vervangen, omdat ik nergens een microschakelaar kon vinden en vermoedde dat deze deel uitmaakte van het slot. Afgezien van de bedrading van de deur heb ik zo ongeveer alles in die deur vervangen, behalve de schakelaar, die ik heb uitgesloten door een bekende goede te lenen.

Groeten
 
#5 ·
UPDATE: Elektrische raam gerepareerd en werkt:)

Ik denk dat ik misschien helemaal de verkeerde kant op ben gegaan door te zoeken naar LIN Bus problemen en had moeten beginnen met de goede oude stroom- en aardeproblemen. Ik heb een handleiding gekocht om de dataverbinding met de raammotor te identificeren om te controleren of de spanning en ohms binnen de limieten vielen.

Dus ik controleerde de aarde, fijne weerstand zoals gespecificeerd in de handleiding. Live voeding naar de motor en geen spanning gevonden toen het contact aan stond en geen continuĂŻteit tussen de A-paal connector plug. Dus ik stripte de kabelboomhuls helemaal tot aan de raammotor en ontdekte dat de live draad mogelijk ergens tegenaan had geschuurd en vervolgens volledig gecorrodeerd was - groene corrosie op de voedingsdraad.

91530


De verbinding gesplitst en waterdicht gemaakt en werkt perfect, zal morgen de codes controleren en wissen om te zien of er iets terugkomt.

Niet zeker over [B2615-02 Passenger Dimming Circuit 2 - Short to Ground]

Ik zal morgen kijken en updaten.
 
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.