Vauxhall Owners Network Forum banner

Czujnik położenia przepustnicy

38K views 31 replies 4 participants last post by  Nick H  
#1 ·
Cześć Ludzie,

Próbuję rozwiązać problem, który mam. Mam kontrolę wtrysku i kod błędu P0120, który mówi, że czujnik położenia przepustnicy jest uszkodzony. Zadzwoniłem do Vauxhall i nalegają, że jest tam przepustnica. Przejrzałem cały silnik i nie widzę przepustnicy z przodu silnika. Wydaje się, że jest tam jakiś wlot, nisko, niedostępny za dolną chłodnicą. Z tego, co widzę, nie ma żadnych widocznych kabli prowadzących do tego elementu. Zaproponowano wymianę zespołu pedału przyspieszenia, ale nie jestem przekonany, że problem leży tam. Kiedy naciskasz pedał, musi to uruchomić inny element zestawu gdzieś. Czy ktoś ma jakieś rady?
 
#4 ·
Cześć, nie jestem pewien, czy to w czymś pomoże, ale na przykład w Corsie C korpus przepustnicy znajduje się z boku korpusu przepustnicy, a czujnik znajduje się po drugiej stronie wału, jak sądzę. W każdym razie czujnik znajduje się zwykle na końcu wału przepustnicy i zgłasza pozycję przepustnicy do ECU, aby wiedział, co powiedzieć elektronicznej przepustnicy... jeśli to ma sens... więc myślę, że to 2 różne elementy, ale bardzo blisko siebie i współpracują ze sobą....Fred w Essex.
 
#5 ·
Cześć Panowie,
dziękuję za całą pomoc i radę, ale rozmawiałem z Vauxhallem przez telefon, patrząc na rysunki i nie mogli zidentyfikować żadnego innego TPS oprócz tego na pedale przyspieszenia, zadzwonił nawet do mechanika z warsztatu i powiedział, że nie wie o innym TPS i nalega, że warto wymienić elektroniczną przepustnicę pedału przyspieszenia, ponieważ zwykle tak jest, więc niechętnie i bez możliwości zwrotu, jeśli to nie to, zamówiłem część 100 funtów później, wrócę z aktualizacją!

Z poważaniem

Jay
 
#7 ·
Cześć Ludzie,

Aktualizacja dla was, małe przypomnienie, to 2.5 vivaro 2010 z kodem błędu P0120 Czujnik położenia przepustnicy poszedł do Kings Vauxhall kupił nową elektroniczną przepustnicę za 100 funtów zamontował i ten sam błąd pozostaje nie chce się wyczyścić mówi że jest stały zadzwonił do Vauxhall z powrotem i powiedział że powiedziałeś że to będzie to, krzyczał na mechanika który doradził że zwykle pedał "wciąż ma ten sam błąd" facet wrócił i powiedział nie wiem, wtedy facet od części nie chciał wziąć pedału z powrotem mimo że tylko włożyłem wtyczkę, więc...... jesteśmy 100 funtów gorzej i wciąż nie możemy znaleźć usterki. Interesujące jest to że wydaje się występować tylko raz po uruchomieniu tylko po wyłączeniu i ponownym włączeniu dostajesz mały klucz i komunikat sprawdź wtrysk ale startuje jeździ idealnie pomoc!!!!

Z poważaniem

Jay
 
#9 ·
Usterka zdecydowanie dotyczy czujnika położenia pedału przyspieszenia. Zgodnie ze schematami okablowania Vauxhall, silniki 2.5 (G9U) nie są wyposażone w korpus przepustnicy. Czujnik położenia pedału to czujnik 6-przewodowy, dwa zestawy po trzy przewody dają dwa odczyty do ECM rzeczywistej pozycji pedału - jeden zestaw odczytów zawsze odczytuje połowę drugiego, a oba odczyty rosną w miarę naciskania pedału przyspieszenia.

Jeśli pedał zostanie potwierdzony jako sprawny, może to być tylko usterka okablowania wzdłuż jednego z sześciu przewodów (przewody te biegną bezpośrednio od pedału do ECM, choć przez jeden wielozłącze) lub sam ECM ma usterkę (mniej prawdopodobne).

Czy do furgonetki kiedykolwiek zamontowano nieoryginalny ogranicznik prędkości? Zazwyczaj są one wpinane w okablowanie pedału przyspieszenia i mogą powodować te kody błędów, jeśli są wadliwe lub usunięte bez przywrócenia okablowania do stanu pierwotnego.

Nick.
 
#10 ·
Cześć Electric, dzięki za to. Myślę, że widzę przepustnicę, ale tak trudno ją zobaczyć z przodu i od spodu. Myślę, że jedynym sposobem na potwierdzenie jest zdjęcie przedniego zderzaka, grilla, chłodnicy powietrza turbosprężarki i głównej chłodnicy oraz wentylatorów, ale nie jestem przekonany, że w tym obszarze znajduje się czujnik przepustnicy. Nick pod twoim komentarzem wydaje się, że przeprowadził jakieś badania, wskazujące na czujnik położenia pedału przyspieszenia, ale dziękuję za informację, wszystko jest doceniane
 
#11 ·
Cześć Nick, dziękuję za te informacje, to naprawdę pomocne. Jestem zaskoczony, jak mało Vauxhall wie o własnych pojazdach, rozmawiałem również ze specjalistą w Kings w Dartford i nalegał on, że wszystkie silniki mają obudowę przepustnicy, jego pomysł jest taki, że pedał przyspieszenia jest sterowany elektronicznie, a korpus przepustnicy odpowiada bezpośrednio ruchowi pedału przyspieszenia, co ma dla mnie sens, nie rozumiem, jak pedał przyspieszenia wysyła informacje do wtryskiwaczy i do mieszanki powietrza i paliwa bez odpowiedniej ruchomej części, czyli czujnika położenia korpusu przepustnicy, mam nadzieję, że to miało sens.

To interesujące, co powiedziałeś, ponieważ zanim to miałem, miałem fabrycznie zamontowany obrotomierz, musiałem zapłacić facetowi za zainstalowanie zamiennych zegarów, ponieważ te w środku nie pokazywałyby licznika kilometrów, tylko przebieg dzienny, jednak poprzedni właściciel powiedział mi również, że ogranicznik prędkości został usunięty, nie jestem pewien, gdzie to było zamontowane, ale myślę, że gdzieś pod deską rozdzielczą, nie ma dowodów na łączenie w pobliżu złącza pedału, mam Haynes pro 2015, który pokazuje połączenia do testowania na wtyczce pedału i między ECU a połączeniami kablowymi pedału, ale kabel wtyczki pedału jest bardzo krótki, aby uzyskać dostęp do testów, a ECU wydaje się być zamknięte w stalowej ramie i nie mogę go odkręcić, ponieważ śruba/śruba znajduje się wewnątrz małej stalowej rurki chroniącej rurkę i główka śruby jest zużyta.

Czy masz jakieś pojęcie, gdzie zwykle odbywa się łączenie ograniczników? Mam oprogramowanie Delphi 2015, które pozwala monitorować napięcie podczas pracy pedału, ale tak naprawdę nie wiem, czego powinienem szukać, naprawdę doceniam Twoją pomoc w tej kwestii Nick, każda rada, której możesz udzielić, byłaby bardzo mile widziana.

Z poważaniem,

Jay
 
#12 ·
Nick, dziękuję za te informacje, to naprawdę pomocne. Jestem zaskoczony, jak mało Vauxhall wie o własnych pojazdach. Rozmawiałem również najpierw ze specjalistą w Kings w Dartford i nalegał on, że wszystkie silniki mają obudowę przepustnicy. Jego pomysł jest taki, że pedał przyspieszenia jest typu "fly by wire", a korpus przepustnicy odpowiada bezpośrednio ruchowi pedału przyspieszenia, co ma dla mnie sens. Nie rozumiem, jak pedał przyspieszenia wysyła informacje do wtryskiwaczy oraz do mieszanki powietrza i paliwa bez odpowiedniej ruchomej części, czyli czujnika położenia korpusu przepustnicy. Mam nadzieję, że to ma sens.

To interesujące, co powiedziałeś, ponieważ zanim to miałem, miałem fabrycznie zamontowany obrotomierz. Musiałem zapłacić facetowi za zainstalowanie zamiennych zegarów, ponieważ te w środku nie pokazywałyby licznika kilometrów, tylko przebieg dzienny, jednak poprzedni właściciel powiedział mi również, że ogranicznik prędkości został usunięty. Nie jestem pewien, gdzie to było zamontowane, ale przypuszczam, że gdzieś pod deską rozdzielczą, nie ma żadnych śladów łączenia w pobliżu złącza pedału. Mam Haynes pro 2015, który pokazuje połączenia do testowania na wtyczce pedału oraz między ECU a połączeniami kablowymi pedału, ale kabel wtyczki pedału jest bardzo krótki, aby uzyskać dostęp do testu, a ECU wydaje się być zablokowany w stalowej ramie i nie mogę go odkręcić, ponieważ śruba/bolec znajduje się w małej stalowej rurce chroniącej rurkę, a łeb śruby jest gładko zużyty.

Czy masz jakieś pomysły, gdzie zwykle odbywa się łączenie ograniczników? Mam oprogramowanie Delphi 2015, które pozwala monitorować napięcie podczas pracy pedału, ale tak naprawdę nie wiem, czego powinienem szukać. Naprawdę doceniam Twoją pomoc, Nick, każda rada, której możesz udzielić, byłaby bardzo mile widziana.

Z poważaniem,

Jay
 
#13 ·
Czy sprawdziłeś wtyczkę wielokrotną pod skrzynką bezpieczników? To jest połączenie od okablowania nadwozia do ECU. Powoduje to problemy z pedałem przyspieszenia w 1.9, gdzie nie ma reakcji pedału przez pierwszą minutę po uruchomieniu. Była to niebieska wtyczka, nie jestem pewien, czy wtyczka ma taki kolor w Twoim roczniku. Wyszukaj tutaj niebieską wtyczkę lub sprawdź problemy z Vivaro.
 
#14 ·
Cześć, tak, wiem, o który ci chodzi, jest tuż pod skrzynką bezpieczników, ale bardzo trudno dostępny, sprawdzę to, ale nie mam żadnych problemów, tak jak ty to opisałeś, furgonetka działa i uruchamia się idealnie na zimno, nawet nie widać problemu, dopiero po tym, jak silnik popracuje chwilę i kiedy go wyłączysz, a następnie uruchomisz ponownie, dostajesz mały żółty klucz i komunikat, gdzie jest licznik kilometrów z napisem sprawdź wtrysk, ale furgonetka działa idealnie.
Nick, który skomentował, jest przekonany, że to okablowanie z pedału przyspieszenia i myślę, że ma dobry punkt, jak powiedziałem powyżej, mógłbym przetestować okablowanie z ECU do gniazda w pedale, ale ECU jest z jakiegoś powodu osłonięte stalową obudową i nie mogę go rozebrać, chyba że wywiercę zaokrągloną śrubę.

Dziękuję kolego.
 
#16 ·
Francuzi ze swoimi Renaultami....wydają się zawsze zabezpieczać swoje ECU w stalowej obudowie. Śruby nie są zaokrąglone, są odporne na manipulacje. Trzeba je wykuć na okrągło, żeby je odkręcić.

Widziałem, że łączenia kabli są zwykle w okolicach pedału i kolejny kabel wpięty z tyłu zestawu wskaźników w celu monitorowania prędkości. Sprawdź, czy coś wygląda na nieoryginalne okablowanie lub ewentualnie taśmę izolacyjną w miejscu, gdzie dokonano naprawy.

Istnieje również możliwość, że furgonetka miała oryginalny ogranicznik, który jest regulowany w ECU silnika.

Odczyty napięcia na wyższym z dwóch obwodów wahają się od czegoś poniżej 1 V przy 0% do czegoś powyżej 3,5 V przy 100% - można to obserwować w danych, mając tylko włączony zapłon i powoli przechodząc przez zakres pedału. Drugi odczyt zawsze będzie wskazywał w przybliżeniu połowę.

Jako notatka - podstawy silnika Diesla różnią się od silnika benzynowego. Wszystkie silniki benzynowe mają przepustnicę, aby regulować obroty i utrzymywać prawidłową mieszankę paliwowo-powietrzną. Silniki Diesla z założenia NIE używają przepustnicy (jeśli jest zamontowana) do zwiększania obrotów silnika - ECU odbiera sygnał z pedału przyspieszenia, silnik jest już wypełniony cylindrem pełnym powietrza, a ECU reguluje obroty ilością wtryskiwanego paliwa.

Przepustnice/korpusy stosowane w nowoczesnych silnikach Diesla służą do odcięcia dopływu powietrza po wyłączeniu, aby zapobiec rozbieganiu się silnika z powodu ciężkich kół zamachowych/elementów, a także są używane do działania EGR i wspomagania regeneracji DPF.

Procedury kontroli Vauxhall dla P0120 odnoszą się do zacisków prowadzących do pedału przyspieszenia, stąd pewność w tym obszarze.

Nick.
 
#18 ·
Francuzi ze swoimi Renaultami... wydają się zawsze zabezpieczać swoje ECU w stalowej obudowie. Śruby nie są zaokrąglone, są odporne na manipulacje. Trzeba je wykuć na okrągło, żeby je odkręcić.

Widziałem, że połączenia są zwykle w okolicach pedału i kolejny przewód wpięty z tyłu zespołu wskaźników w celu monitorowania prędkości. Sprawdź, czy coś wygląda na nieoryginalne okablowanie lub może taśmę izolacyjną w miejscu, gdzie dokonano naprawy.

Istnieje również możliwość, że furgonetka miała oryginalny ogranicznik, który jest regulowany w ECU silnika.

Odczyty napięcia na wyższym z dwóch obwodów wahają się od czegoś poniżej 1 V przy 0% do czegoś powyżej 3,5 V przy 100% - można to obserwować w danych przy włączonym zapłonie i powolnym przechodzeniu przez zakres pedału. Drugi odczyt zawsze będzie wskazywał w przybliżeniu połowę.

Jako uwaga - podstawy silnika Diesla różnią się od silnika benzynowego. Wszystkie silniki benzynowe mają przepustnicę, która reguluje obroty i utrzymuje prawidłową mieszankę paliwowo-powietrzną. Silniki Diesla z założenia NIE używają przepustnicy (jeśli jest zamontowana) do zwiększania obrotów silnika - ECU odbiera sygnał z pedału przyspieszenia, silnik jest już wypełniony cylindrem pełnym powietrza, a ECU reguluje obroty za pomocą ilości wtryskiwanego paliwa.

Przepustnice/korpusy stosowane w nowoczesnych silnikach Diesla służą do odcięcia dopływu powietrza po wyłączeniu, aby zapobiec pracy silnika po wyłączeniu z powodu ciężkich kół zamachowych/elementów, a także są używane do działania EGR i wspomagania regeneracji DPF.

Procedury sprawdzania Vauxhalla dla P0120 odnoszą się do zacisków idących do pedału przyspieszenia, stąd pewność w tym obszarze.

Nick.
Cześć Nick,

dziękuję za te informacje, na pewno znasz się na rzeczy, skontaktowałem się z poprzednim właścicielem i upierał się, że ograniczenie było w oprogramowaniu, miał fabrycznie zamontowany obrotomierz i aby ponownie uruchomić przebieg, musiałem wymienić zespół zegarów, zdemontowałem system radiowy w celu uzyskania dostępu, zdemontowałem wszystko wokół kolumny kierownicy, zajrzałem pod spód wszędzie, gdzie można zajrzeć i nie widzę nic, co mogłoby łączyć się z tą wiązką przewodów, próbowałem podążać w górę wiązką pedału przyspieszenia, ale znika ona za ramą deski rozdzielczej, postępowałem zgodnie z testem elektrycznym i przeszedłem na 4 pinach, jak opisano w Hayness pro 2015, wszystkie napięcia były w normie, ale dwa piny kablowe muszę zmierzyć rezystancję między wtyczką pedału a ECU lub złączem wielokrotnym pod skrzynką bezpieczników silnika, jednak próba uzyskania dostępu do złącza wielokrotnego pod skrzynką bezpieczników silnika sprawiła, że się zgubiłem, więc nie mogę zmierzyć rezystancji między nimi, a aby zmierzyć rezystancję między pedałem a ECU, wymaga to wykuwania śruby dookoła, jak mówisz, ale górna jest osłonięta małą stalową rurką i wierzę, że jest jeszcze jedna z boku ECU, tuż za przekaźnikiem czasowym świec żarowych.

Myślę, że pierwszym punktem odniesienia dla mnie byłoby uzyskanie dostępu i przetestowanie między pedałem a złączem wielokrotnym, wszelkie porady, jak uzyskać dostęp, próbowałem wyjąć reflektor bez powodzenia, ale nawet on wydaje się siedzieć w plastikowej obudowie zasłaniającej dostęp do złącza wielokrotnego, dla mnie wygląda na to, że ECU musi wyjść, a także skrzynka bezpieczników, aby uzyskać dostęp, jakieś dalsze rady, Nick?

Z poważaniem

Jay
 
#19 ·
Czego użyłeś, aby uzyskać kod błędu? Opcom? Byłoby interesujące, gdybyś miał więcej dostępu, aby wiedzieć, jaka jest 'opis' dla kodu błędu, tj. 'obwód otwarty', 'wysokie napięcie' itp.... jeśli to byłby Opcom, zdecydowanie najłatwiejszym i najlepszym następnym krokiem jest spojrzenie na listę danych silnika i obserwowanie tych wartości położenia pedału - ponieważ to właśnie widzi ECM i dałoby dużą wskazówkę, która strona obwodu powoduje problem.

Jeśli nie, możliwe jest użycie multimetru (zgaduję, że użyłeś go już do testowania napięć) i zmierzenie napięcia na dwóch przewodach wyjściowych osobno, które idą do ECM (dwóch pozostałych przewodach w twoim teście) - jeśli to zostanie zrobione przez wpięcie złącza z tyłu, podczas gdy jest ono faktycznie wpięte w pedał, możesz obserwować zakres napięć na swoim multimetrze w ten sam sposób, jak na tej liście danych - to przynajmniej wyklucza okablowanie w pedale i sam pedał, i pozostawia tylko te dwa przewody faktycznie biegnące z powrotem do ECM.

Oszczędza mnóstwo pracy, aby zdjąć to zabezpieczenie z ECM przynajmniej na minutę, a ponieważ sprawdzanie rezystancji jest dobrym testem, może całkowicie pominąć częściowo uszkodzone przewody i nie jest najlepszym sposobem testowania.

Nick.
 
#20 ·
Czego użyłeś, aby uzyskać kod usterki? Opcom? Byłoby interesujące, gdybyś miał więcej dostępu, aby wiedzieć, jaki jest 'opis' kodu usterki, tj. 'obwód otwarty', 'wysokie napięcie' itp.... Jeśli byłby to Opcom, to zdecydowanie najłatwiejszym i najlepszym następnym krokiem jest sprawdzenie listy danych silnika i obserwowanie tych wartości położenia pedału - ponieważ to właśnie widzi ECM i dałoby to dużą wskazówkę, po której stronie obwodu występuje problem.

Jeśli nie, możliwe jest użycie multimetru (domyślam się, że użyłeś go już do testowania napięć) i zmierzenie napięcia na dwóch przewodach wyjściowych osobno, które idą do ECM (dwóch pozostałych przewodach w teście) - jeśli odbywa się to poprzez podpięcie złącza od tyłu, gdy jest ono faktycznie podłączone do pedału, można obserwować zakres napięć na multimetrze w ten sam sposób, jak na liście danych - to przynajmniej wyklucza okablowanie w pedale i sam pedał, i pozostawia tylko te dwa przewody, które faktycznie wracają do ECM.

Oszczędza mnóstwo pracy, aby zdjąć to zabezpieczenie z ECM przynajmniej na minutę, a ponieważ sprawdzanie rezystancji jest dobrym testem, może całkowicie pominąć częściowo uszkodzone przewody i nie jest najlepszym sposobem testowania.

Nick.
Cześć Nick,

Dzięki za odpowiedź. Użyłem Delphi 2013 release 3, to profesjonalne narzędzie, zamierzałem kupić Opcom, ale zostałem poinformowany przez firmę, która je sprzedaje i na różnych forach, że nie raportują zbyt dobrze na 2.5, ponieważ jest to silnik Renault.

Dodałem odczyt usterki, który otrzymuję po uruchomieniu Delphi, patrz zdjęcie 1

Na zdjęciu 2 dodałem zdjęcie z listy danych, jak widać, na liście danych były trzy akceleratory, dwa oznaczone jako czujnik jeden i jeden oznaczony jako czujnik dwa z włączonym zapłonem i z wyłączonym pedałem przyspieszenia, bez stopy na nim (proszę zobaczyć odczyt), następnie na zdjęciu 3 wcisnąłem pedał do podłogi (proszę zobaczyć odczyt), na zdjęciu 4 widać, jak ciasna jest wiązka wewnątrz przestrzeni na nogi i jak blisko kable są zakończone w wtyczce, co bardzo utrudnia podpinanie od tyłu.

Na zdjęciu 5 widać schemat pedału w Haynes Pro 2015, piny 1, 2, 4, 5 wszystkie wygenerowały odczyty miernika zgodnie z sugestią w ich przewodniku diagnostycznym, ale piny 3 i 6 chcą, abyś przetestował rezystancję między tymi pinami a wtyczką ECU, stąd chcę zdjąć cholerne stalowe zabezpieczenie, nigdy wcześniej nie widziałem ECU w stali dla bezpieczeństwa.

Moim następnym krokiem jest wyjęcie ECU i próba testowania stamtąd, myślę, że będzie to łatwiejsze niż próba podpięcia od tyłu w tak ciasnym miejscu. Zauważyłem, że nisko obok skrzynki bezpieczników w silniku znajduje się wielowtyczka, która ma czerwoną zakładkę z boku, ale nie widzę sposobu dostępu do niej bez wyjmowania ECU.

Przepraszam Nick, nie mogę przesłać zdjęć, poszedłem przesłać plik, ładuje się, a następnie mówi, że się nie powiodło

Twoje przemyślenia, porady są bardzo mile widziane i bardzo mile widziane.
 
#23 ·
Cześć Nick,

Dzięki za odpowiedź. Użyłem Delphi 2013 release 3, to profesjonalne narzędzie, zamierzałem kupić Opcom, ale firma, która je sprzedaje, i na różnych forach doradziła mi, że nie raportują zbyt dobrze na temat 2.5, ponieważ jest to silnik Renault.

Dodałem odczyt błędów, który otrzymuję po uruchomieniu Delphi, patrz zdjęcie 1.

Na zdjęciu 2 dodałem zdjęcie z listy danych, jak widać, na liście danych były trzy akceleratory, dwa oznaczone jako czujnik 1 i jeden oznaczony jako czujnik 2 z włączonym zapłonem i bez stopy na nim (proszę zobaczyć odczyt), następnie na zdjęciu 3 wcisnąłem pedał do podłogi (proszę zobaczyć odczyt), na zdjęciu 4 widać, jak ciasna jest wiązka przewodów wewnątrz przestrzeni na nogi i jak blisko kable są zakończone w wtyczce, co bardzo utrudnia podpinanie.

Na zdjęciu 5 widać schemat pedału w Haynes Pro 2015, piny 1, 2, 4, 5 wszystkie wygenerowały odczyty miernika zgodnie z sugestiami w ich przewodniku diagnostycznym, ale piny 3 i 6 chcą, abyś przetestował rezystancję między tymi pinami a wtyczką ECU, stąd chcę zdjąć cholerne stalowe pudełko zabezpieczające, nigdy wcześniej nie widziałem ECU zamkniętego w stali dla bezpieczeństwa.

Moim następnym krokiem jest wyjęcie ECU i próba testowania stamtąd, myślę, że będzie to łatwiejsze niż próba podpinania w tak ciasnym miejscu. Zauważyłem, że nisko obok skrzynki bezpieczników w silniku znajduje się wtyczka wielokrotna, ma czerwoną zakładkę z boku, ale nie widzę sposobu dostępu do niej bez wyjmowania ECU.

Przepraszam Nick, wydaje się, że nie mogę przesłać zdjęć. Poszedłem przesłać plik, ładuje się, a następnie wyświetla się informacja o niepowodzeniu.

Twoje przemyślenia i rady są bardzo mile widziane.

Z poważaniem

Jay
 

Attachments

#24 · (Edited)
Jay...proszę zignorować moją ostatnią aktualizację z wczorajszego wieczoru - muszę Cię przeprosić, ponieważ ponowne, krótkie przestudiowanie schematów okablowania/układu dzisiaj rano wykazało, że W Twoim vanie JEST przepustnica/płytka i zapisany kod błędu *faktycznie* na to wskazuje. Chciałem to potrójnie sprawdzić, ponieważ odczyty z pedału były dobre i stwierdziłem, że patrząc na schemat przepustnicy, a także pedału przyspieszenia, jeden z omawianych zacisków w procedurze diagnostycznej jest oznaczony tym samym numerem zacisku :eek: żadnego usprawiedliwienia dla tego, poza całkowitym błędnym zinterpretowaniem przypisania pinów na schemacie - cieszę się, że nie musiałeś za bardzo rozbierać/usuwać.

Wracając do tematu, wszystkie informacje, które zamieściłem w odniesieniu do działania przepustnicy, nadal obowiązują, nie ma to nic wspólnego z wkręcaniem silnika, a jedynie z funkcjami wyłączania silnika/EGR/DPF. Ma 4 piny, Pin 2 (Fioletowy) to zasilanie 12 V do urządzenia, Pin 1 (Czarny) to masa, a piny 3 i 4 idą bezpośrednio do ECM w celu uzyskania informacji zwrotnej i faktycznego uruchomienia przepustnicy. To te dwa przewody dotyczą kodu błędu. Może to być tak głupie, że płytka się zacina i powoduje nieprawidłowy sygnał zwrotny do ECM - warto najpierw sprawdzić?

Jeszcze raz przepraszam Jay, wolę, żebyś był na właściwej drodze.
 
#25 ·
Cześć Nick,

Dziękuję za to, widziałem Twój post dziś rano opisujący mostkowanie pinów 3 i 4 oraz 5 i 6 i przeczytałem go na telefonie i wciąż go tam mam, ale wydaje się, że zniknął z forum, myślę, że go usunąłeś, właśnie wyciągnąłem laptopy i oprogramowanie diagnostyczne z vana, aby postępować zgodnie z Twoimi instrukcjami i znalazłem Twój nowy post.

Nie jestem pewien, gdzie znajduje się przepustnica w vanie? Zakładam, że za przednią chłodnicą, jeśli tak, to myślę, że jedynym sposobem dostępu jest usunięcie przedniego zderzaka, chłodnicy powietrza do turbosprężarki, głównej chłodnicy wody i zespołu wentylatora, ponieważ wcześniej próbowałem uzyskać dostęp do tego obszaru i to koszmar, nie mogę nawet tam zajrzeć, nie mówiąc już o uzyskaniu dostępu?

W Haynes Pro 2015, które mam i na liście komponentów, pokazuje tylko pozycję pedału przyspieszenia, brak przepustnicy na liście

Jeśli ją zlokalizuję, co proponujesz, żebym zrobił? Znajdź złącze z 4 pinami na wtyczce, sprawdź, czy fioletowy kabel na pinie 2 ma 12 V, a następnie odnieś czarny do masy, aby wiedzieć, że urządzenie otrzymuje zasilanie 12 V, a potem co proszę?

Czy możesz wskazać mi kierunek przepustnicy, zdjęcia, linki, rysunki itp. proszę?

Naprawdę doceniam całą Twoją pomoc Nick, ale jeśli jest tam, gdzie myślę, że jest, usunięcie ECU w porównaniu z tym to spacer po parku lol!

Z poważaniem

Jay
 
#26 ·
W porządku Jay, tak, usunąłem oryginał, ponieważ pomyślałem, że nie ma sensu, żebyś kontynuował sprawdzanie w złych kierunkach.

Brzmi w dobrym miejscu, ale trochę później dziś wieczorem sprawdzę i potwierdzę miejsca montażu, jednak bardzo prawdopodobne jest, że będzie to tuż za rurą doładowania, która wychodzi z intercoolera, aby zasilać silnik.

Zdam relację później.

Nick.
 
#27 ·
Cześć Nick,

z góry dziękuję, nie mogę się doczekać, aż się odezwiesz, gdy będziesz miał okazję to dla mnie sprawdzić, górna chłodnica powietrza jest tuż na czubku chłodnicy wody, widzę rurę łączącą się z lewą stroną, patrząc w dół w stronę silnika, szara rura (zdjęcie pierwsze) i drugą, która znika po drugiej stronie, czarna rura (zdjęcie drugie) w dół w kierunku przodu silnika, wierzę, że wraca do korpusu przepustnicy, ale nie widać tam w dół, Bóg wie, jak się dostać.

Do usłyszenia wkrótce
Z poważaniem

Jay
Image
Image
Image
Image


Z poważaniem

Jay
 
#28 ·
No dobrze, Jay - zasadniczo znajduje się pod przednią częścią tego plastikowego kolektora dolotowego. Na twoim pierwszym zdjęciu zaznaczyłem na żółto, gdzie się znajduje. Będzie raczej zakopany dalej w dół. Nie jestem pewien, jak dostępny może być od dołu? Jeśli nie, to trzeba będzie zdjąć przód/usunąć chłodnicę, aby uzyskać dostęp, wtedy wszystko jest dość łatwe, ponieważ można dostać się do całej przedniej części silnika.

Nick.
 

Attachments

#29 ·
Cześć chłopaki,

Aktualizacja 2.5 2010 vivaro, po pierwsze chcę bardzo podziękować Nickowi, który poświęcił tak dużo czasu na zbadanie tego dla mnie i nie byłbym w stanie dotrzeć tam, gdzie jestem bez jego bardzo miłej pomocy.

Dobrze….. W piątek wieczorem wracam z pracy i zaczynam rozbierać vana, najpierw śruba z łbem gwiazdkowym w nadkolu po stronie pasażera zablokowana na amen, spędziłem następną godzinę wyjmując ją, pół obrotu na raz za pomocą szczypiec nastawnych, odkręciłem grill 5 śrubami gwiazdkowymi, ale główna czarna część grilla nie chciała się ruszyć, zrobiłem trochę badań tutaj i w Google i nie mogłem znaleźć żadnych szczegółowych wyjaśnień, jak go usunąć, odkręciłem reflektor i pociągnąłem za niego, jakby od tego zależało moje życie, tylko po to, by przypadkowo odkryć, że panel, który siedzi na górze zderzaka, jest przypięty dookoła, kiedy to usunąłem, zdałem sobie sprawę, dlaczego nie mogłem usunąć reflektorów, w każdym rogu przy skrzydle znajduje się kolejna ukryta śruba, usunąłem te światła, wyszły dobrze.

Poszedłem spać z bólem pleców i stóp, które bolały jak cholera, o 4:45 rano planując, jak uzyskać dalszy dostęp, patrząc pod przód tych vanów, wydają się cierpieć na poważne problemy z korozją, dolna przednia rama, która trzyma chłodnicę, będzie wymagała usunięcia, pomalowania na czerwono i wymiany, teraz usunięta i pomalowana w szopie.

Usunięto zderzak, usunięto chłodnicę, usunięto górną plastikową ramę, która podtrzymuje maskę, cały przód silnika jest teraz otwarty (patrz zdjęcia 2 i 3, chłodnica jeszcze nie usunięta) spuszczono i usunięto chłodnicę, za miejscem, gdzie powinna być przepustnica, znajduje się masa gęstego, skrzepłego szlamu i oleju, zakładam, że z filtra oleju powyżej, który był wcześniej napełniany lub uzupełniany, więc spryskany odtłuszczaczem i nałożono na niego strumień (patrz zdjęcie 1), również teraz dostęp do mulita plus, który wszyscy opisują tutaj jako niebieską wtyczkę, ale moja jest czarna z czerwonym zatrzaskiem umieszczonym na zewnątrz skrzynki bezpieczników silnika, prawie pod spodem (patrz zdjęcie Multiplug) Zrobiłem straszny błąd, nie diagnozując jednej rzeczy na raz i wyciągnąłem czteropinową wtyczkę z obudowy przepustnicy, a następnie rozłączyłem wtyczkę wielokrotną w tym samym czasie z podłączonym akumulatorem i zobaczyłem małą iskrę między wtyczką wielokrotną, szybko odłączyłem akumulator, a następnie użyłem preparatu do czyszczenia styków Halfords na wtyczce wielokrotnej i podłączyłem ją ponownie i akumulator, założyłem mój czytnik Dia i w końcu mogłem wyczyścić kod, więc nie w 100%, czy to obudowa przepustnicy, czy wtyczka wielokrotna, więc usunąłem dolny wąż dochodzący z intercoolera, który łączy się z dołem obudowy przepustnicy, wsunąłem palce do góry i nacisnąłem na sprężynę zaworu motylkowego w środku, szybko go zwolniłem, a potem rozpoznałem dźwięk kliknięcia, który wydał, często, gdy chciałem uruchomić vana i ponownie go wyłączyć, słychać szybki dźwięk klikania, słyszałem to, kiedy go kupiłem, a nowy właściciel powiedział, że to normalne (Sucker Jay Boy!!) dla pompy, aby wydawała ten dźwięk, więc usunąłem obudowę i osłonę, która zakrywała silnik i koła zębate i usłyszałem, jak mały kawałek wypada (patrz zdjęcia wewnątrz 1 i 4) widać duże białe koło zębate, które siedzi na wale, próbowałem pokazać to na zdjęciach, ale za dużym białym kołem zębatym z tyłu znajduje się bardzo małe koło zębate (patrz zdjęcia wewnątrz 2 i 3), które straciło kilka zębów (to słyszałem, jak wypada) zintegrowane z tyłem dużego koła zębatego, koło kwadrantowe w kolorze czarnym jest połączone z wałem zaworu motylkowego i jest napędzane przez to małe koło zębate, stąd dźwięk klikania, ponieważ kiedy otrzymało sygnał do otwarcia lub zamknięcia, czarne koło kwadrantowe opada z powrotem na sprężynę, gdy dochodzi do części, w której brakuje zębów, brak numeru części, zadzwoniłem do Kings w Dartford, dostałem kobietę w dziale części, która przez 30 minut próbowała wytłumaczyć kobiecie, co to za część

W każdym razie część zamówiona 262 funty, mam numer części, jeśli ktoś chce wiedzieć, a także mam zapasowy, fabrycznie nowy elektroniczny pedał gazu, jeśli ktoś potrzebuje.

Niezależnie od tego, czy winna była wtyczka wielokrotna, czy obudowa przepustnicy, ta ostatnia jest zdecydowanie uszkodzona i wydawała szybki, głośny dźwięk klikania przez kilka sekund po wyłączeniu silnika.

Zgłoszę się ponownie, gdy dostanę nową część.

Życzę wspaniałego weekendu, szczególnie Tobie Nick.


Z poważaniem

Jay
 

Attachments