Vauxhall Owners Network Forum banner

Klapa kolektora dolotowego jest zablokowana w pozycji otwartej. Astra 1.6 SRi diesel, 2014

2 reading
16K views 38 replies 6 participants last post by  Solfatara  
#1 ·
Przyjaciel ma Astrę 1.6 SRi diesel, 2014. Kontrolka zapaliła się na desce rozdzielczej i powiedziano mu, że to dlatego, że klapa kolektora dolotowego jest zablokowana w pozycji otwartej. Samochód dobrze jeździ bez dymu.
Zastanawiam się, czy mógłbym się tego podjąć z pomocą ludzi stąd, więc moje pytanie brzmi. Jak duża jest to robota do naprawy?
Szukałem na YouTube filmów, żeby zobaczyć, ale wszystkie 1.6 z tym problemem wydają się być Audi. Wszelkie rady będą mile widziane.
 
#5 ·
Zdjąłem dziś kolektor dolotowy. Byłem zdumiony ilością brudu, który się w nim znajdował. Klapy dolotowe wydawały się jednak poruszać swobodnie i obracały się od poziomu do pozycji zamkniętej. Czujnik na górze kolektora był całkowicie zanieczyszczony. Czy to może być przyczyną kodu błędu P2004? Nie jestem pewien, który to czujnik? Temperatura powietrza wlotowego?? Wszelkie rady mile widziane i doceniane. Silnik to B16DTH, 1.6 CDTI
 
#6 ·
Czujnikiem w kolektorze jest czujnik MAP, jeśli jest zatkany lub uszkodzony, może to powodować problem, który masz, system jest monitorowany przez PCM i myślę, że używa czujnika MAP do określenia pozycji klapy, aby to osiągnąć, ECU musi zobaczyć zmianę w odczycie czujnika MAP, gdy klapy są otwarte/zamknięte, jeśli zmiana ciśnienia nie jest tym, czego oczekuje, założy, że klapy są zablokowane, ponownie, jeśli silnik na końcu kolektora nie działa poprawnie, może to powodować ten sam problem, więc musisz ustalić, czy się porusza, używając testu wyjściowego z kompatybilnym narzędziem diagnostycznym, musisz również sprawdzić, jakie napięcia masz na wtyczce elektrozaworu sterowania kolektorem, możesz mieć przerwany/zwarty przewód.

Na twoim miejscu wymieniłbym kolektor teraz, kiedy go rozebrałeś, zwłaszcza jeśli był mocno zatkany.
 
#7 ·
Dzięki za odpowiedź, to bardzo pomaga. Jak bardzo jest zabrudzony po 187 tys. mil, moje przeczucie po tym, jak to powiedziałeś, jest takie, że to powoduje problem. Jednak zastosowałem się do Twojej rady i zamówiłem jeden z serwisu Ebay, który pochodzi z samochodu, który przejechał tylko 37 tys. mil, więc mam nadzieję, że dotrze na czas, aby został zamontowany w przyszły weekend. Jeszcze raz dziękuję i zamieszczę aktualizację po zamontowaniu.
 
#8 ·
Zamontowałem dziś zamienny kolektor dolotowy i z przyjemnością informuję, że kod błędu P2004 został naprawiony. Użyłem mojego opcom, aby wyczyścić kod błędu i teraz nie wyświetla żadnych kodów DTC.
Żółta kontrolka dpf miga, a czerwony komunikat informuje, że wymagana jest dalsza jazda. Jednak po doprowadzeniu silnika do pełnej temperatury 90 stopni i wkręcaniu na 2000 obr/min przez długi czas, nadal nie uruchomił regeneracji DPF. Używam OPCOM w wersji 200603a. Pokazuje, że DPF jest w 255% pełny.
Czy ktoś może mi doradzić, gdzie mogę znaleźć sekcję, aby umożliwić wymuszoną regenerację DPF w tej wersji OPCOM?
 
#10 · (Edited)
Dzięki Andyl,
Czy ciśnienie wsteczne DPF byłoby takie samo jak ciśnienie różnicowe DPF? Jeśli tak, to pokazywało 0 kPa. Zrobiłem kilka migawek i nagrań danych na żywo w różnych punktach. Zostały zapisane jako pliki csv, ale podczas próby przesłania nie są obsługiwane. Jak mogę je udostępnić?
To wszystko zostało zrobione z samochodem na podjeździe, ponieważ obecnie nie jest ubezpieczony, ale silnik miał pełną temperaturę, a obroty wahały się między 2500 a 3000, aby spróbować uruchomić regenerację, teraz kontrolka silnika jest wyłączona. Odczyt ciśnienia mógł zostać wykonany podczas pracy na biegu jałowym. Co powinien pokazywać i jak powinien się zmieniać podczas udoskonalania silnika? Założyłbym wzrost.
 
#12 ·
Po prostu zmień rozszerzenie pliku z .csv na .pdf, aby oszukać forum.
 
  • Like
Reactions: Fred Bassett
#13 ·
Odczyt 0 Kpa wskazuje, że jest poniżej 10 mb, co jest dobre. Musiałbyś to potwierdzić za pomocą manometru, jeśli podejrzewasz, że czujnik jest uszkodzony. Podejrzewam, że poziom nasycenia osiągnął taki poziom z powodu wadliwego kolektora dolotowego, teraz, gdy został naprawiony, myślę, że jedynym sposobem na obniżenie tego poziomu byłoby zresetowanie DPF, a następnie wymuszona regeneracja, a następnie dynamiczna na drodze, powinno to być zrobione tylko wtedy, gdy ciśnienie DPF jest na akceptowalnym poziomie, odczytaj odczyty na biegu jałowym, 2000 i 3000 obr./min i zgłoś.
 
#16 ·
Odczyt 0 kPa pokazuje, że jest poniżej 10 mbar, co jest dobre, należy to potwierdzić manometrem, jeśli podejrzewasz, że czujnik jest uszkodzony, podejrzewam, że poziom nasycenia osiągnął taki poziom z powodu wadliwego kolektora dolotowego, teraz, gdy został naprawiony, myślę, że jedynym sposobem na obniżenie tego poziomu byłby reset DPF, a następnie wymuszona regeneracja, a następnie dynamiczna na drodze, powinno to być zrobione tylko wtedy, gdy ciśnienie DPF jest na akceptowalnym poziomie, należy odczytać wartości na biegu jałowym, 2000 i 3000 obr/min i zgłosić.
Czy są jakieś wcześniej wykonane instrukcje dotyczące resetowania DPF, a następnie wymuszonej regeneracji? Zakładam, że to dwie oddzielne rzeczy? Naprawdę nie chcę zrobić czegoś źle i zepsuć DPF.
 
#14 ·
Próbowałem przekonwertować plik do formatu .pdf, ale traci on niektóre kolumny dla plików danych na żywo? Mogę zrobić więcej w weekend, jeśli jakaś dobra dusza może mi doradzić, które dane muszę rejestrować. Zależy mi głównie na posortowaniu dpf na razie. Wtryskiwacz nr 2 może poczekać na późniejszy termin, chyba że ktoś uważa, że mogą być powiązane?
 

Attachments

#15 ·
Nie, nie konwertujesz tego do formatu PDF, tylko zmieniasz rozszerzenie pliku, aby forum myślało, że to PDF.
 
#17 ·
Cóż, podłączyłem mój Opcom do Astry w nadziei na zresetowanie i wymuszoną regenerację DPF, ale nie mogłem tego zrobić, ponieważ nie ma takiej opcji w testach programowania i wyjścia, które pozostają szare. Więc teraz nie wiem, co dalej robić? Opcom umożliwia testy wyjściowe w moim Corsie z 2005 roku, więc czy to Astra jest problemem, czy instalacja Opcom? Używam systemu Windows 7. Wersje Opcom, które zostały wypróbowane, to 200603a i 181022a oraz Vauxcom 160115a.

Jeśli są jakieś inne informacje, które mogą pomóc w ustaleniu, co zrobiłem źle, daj mi znać, a postaram się je dostarczyć?
 

Attachments

#19 ·
@Solfatara na wypadek gdyby to był problem, czy zmieniasz oprogramowanie układowe, aby pasowało do wersji oprogramowania? Trudno dokładnie wiedzieć, co będzie działać z nowszymi wersjami oprogramowania, ponieważ opcom przestał wydawać dzienniki zmian w 2016 roku, tak jak andyl, to był powód, dla którego założyłem konfigurację GDS2.
 
#20 ·
Te 3 wersje wszystkie używają oprogramowania układowego 1.67, które jest załadowane na urządzenie, którego używa.
 
  • Like
Reactions: Valer
#21 ·
W takim razie jestem trochę zaskoczony, że nie ma opcji ponownego generowania przynajmniej w wersji z 2020 roku, brak programowania jest zrozumiały, ale opcja ponownego generowania jest dość podstawowym wymogiem
 
#26 ·
Uruchamiam oryginalny moduł mongoose pro gm2 z natywną instalacją gds2,
mam wersje gds2 z 2017 i 2018 roku działające na maszynach wirtualnych, które być może mógłbym udostępnić,
przed natywną instalacją uruchamiałem je i obie działały dobrze,
są skonfigurowane dla mongoose, więc każde inne przejście będzie musiało zostać na nich skonfigurowane, aby działało.
Jeśli chodzi o sprzęt, opcje to oryginalny mdi2, klon mdi2, oryginalny mongoose, klon mongoose i vxdiag (mogą być inne, nie jestem pewien),
vxdiag i klon mdi2 są zwykle dostarczane z własnymi wersjami gds2 dla maszyn wirtualnych.
Z tego, co czytałem, klony mdi2 działają głównie dobrze, osobiście wypróbowałem klon mdi1, który działał dobrze, oraz klon mongoose i vx diag, z których żaden nie działał dla mnie, stąd decyzja o zakupie oryginalnego.
Jak w przypadku wszystkich tych tańszych opcji uzyskania przyzwoitej diagnostyki, jest to pole minowe.
GDS2 zdecydowanie ma wszystkie opcje potrzebne do regeneracji itp.