Vauxhall Owners Network Forum banner
Status
Not open for further replies.

Problem z automatyczną skrzynią biegów Insignia

33K views 6 replies 3 participants last post by  ARKHO  
#1 ·
Mam już dość mojego Insignia, czy ktoś ma jakieś pomysły dla mnie?

To jest CDTI z 2011 roku z przebiegiem 181440 mil (poprzedni samochód taxi).

Moja skrzynia biegów nagle zaczęła się ślizgać na 4-5-6 biegu.
Próbowałem wymienić olej, a potem czytałem na forach i dowiedziałem się, że częstą usterką w tych samochodach było to, że korpus zaworu zaczynał się zużywać, a następnie zawór elektromagnetyczny sprzęgła C2 miał problemy z ciśnieniem, co powodowało poślizg na 4-5-6 biegu.

Kupiłem nowy korpus zaworu i wymieniłem go, wziąłem samochód na jazdę próbną i zgadnijcie co? Cholerna skrzynia biegów wciąż się ślizga!!
Próbowałem przeprogramować TCM, zmiany biegów na pierwszych 3 biegach stały się nieco płynniejsze, ale wciąż się ślizga,
nie jestem pewien, czy programowanie było w pełni poprawne, ale samochód zachowywał się po tym trochę inaczej, ale wciąż pokazuje datę programowania: 20101209
Czy nie powinno tu być aktualnej daty, kiedy został zaprogramowany, czy to tylko data, kiedy program został utworzony?

Wrzuciłem film z danymi na żywo podczas jazdy, abyście mogli zobaczyć problem, wygląda na to, że samochód ma problemy z podjęciem decyzji, który bieg ma włączyć.
 
#2 ·
Przy takim przebiegu i fakcie, że był używany jako taksówka, nie jestem zaskoczony, że pojawiają się problemy. Nie jestem zbyt dobrze zorientowany w tych nowoczesnych automatycznych skrzyniach biegów i wolę trzymać się z daleka od automatów. Więc ślizga się tylko na wyższych biegach?
 
Save
#3 ·
Tak, ślizga się tylko na 3 ostatnich biegach, 1,2,3 biegi działają idealnie, wygląda na to, że skrzynia biegów w ogóle nie chce włączyć biegów, skrzynia biegów przechodzi w tryb awaryjny, jeśli za długo bawię się na 4-5-6 biegu, a następnie blokuje się na 5 lub 6 biegu, a następnie włącza biegi i mogę jechać na zablokowanym biegu, ale bardzo się ślizga, ale moim zdaniem to mówi mi, że ciśnienie dla biegów jest w porządku?
 
#7 ·
tak, ślizga się tylko na 3 ostatnich biegach, 1,2,3 biegi działają idealnie, wygląda na to, że skrzynia biegów w ogóle nie chce włączać biegów, skrzynia biegów przechodzi w tryb awaryjny, jeśli za długo bawię się na 4-5-6 biegu, a potem blokuje się na 5 lub 6 biegu, a następnie włącza biegi i mogę jechać na zablokowanym biegu, ale bardzo się ślizga, ale moim zdaniem to mówi mi, że ciśnienie dla biegów jest w porządku?
Cześć, biorąc pod uwagę stary temat, mam nadzieję, że dowiedziałeś się, w czym tkwił problem i podzielisz się rozwiązaniem. Mam ten sam samochód z tym samym problemem. Po 3 miesiącach od wymiany płynu w skrzyni biegów zaczęło się ślizganie przy zmianie z 3 na 4 bieg, a potem było gorzej. Teraz ślizgają się 4, 5 i 6 bieg. Skrzynia biegów jest uszczelniona i w ogóle nie była otwierana. Mój samochód ma przebieg 260 000 km. Zdiagnozowałem elektrozawory 2 i 3 prądem 100 mA, podczas gdy pozostałe mają więcej i około 1000 mA w pozycji parkowania.
 
#4 ·
Hmmm, naprawdę przydałby Ci się specjalista od automatycznych skrzyń biegów Vauxhall / Opel, który zna ten system na wylot. Nie chcesz przecież wymienić skrzyni tylko po to, żeby odkryć, że usterka, której doświadczasz, nie została naprawiona.
 
Save
#5 ·
Tak! Problem polega na tym, że jedyny specjalista od skrzyń biegów w mieście to idiota, on nawet nie spekulował, tylko wymyślił jakieś kłamstwa na temat tego, co jest nie tak i powiedział, że ze względu na przebieg musi wyremontować całą skrzynię biegów, a to jest dość drogie w Norwegii. (około 2700 funtów, nie licząc korpusu zaworu, który właśnie wymieniłem)

Zaczynam się zastanawiać, czy to problem z połączeniem, czy awaria oprogramowania.
 
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.