Vauxhall Owners Network Forum banner

Błąd ładowania baterii...pomocy!

1 reading
63K views 15 replies 12 participants last post by  Kibbs  
#1 ·
Cześć, mój Vivaro z 64 płytą i przebiegiem 27 tys. mil sprawował się świetnie przez kilka miesięcy, odkąd go mam... ale... 3 tygodnie temu "pik" i "błąd ładowania akumulatora"..."stop"...na desce rozdzielczej. Zrobiłem test multimetrem.....12 V na akumulatorze....14,4 V na biegu jałowym...wszystko w porządku. Zamontowałem nowiutki akumulator.....wszystko jest dobrze od 3 tygodni...Dzisiaj to samo...pik i błąd ładowania akumulatora. Zastanawiam się, jak to może być alternator, skoro ładuje 14 V, gdy furgon jest uruchomiony? Uziemienie skrzyni biegów??..słyszałem....podłączyłem diagnostykę...wszystko jasne. Zrobiłem wyszukiwanie, jestem pewien, że to częsta usterka, ale brak prawdziwych rozwiązań...czy ktoś ma jakieś informacje? dzięki...phil
 
#2 ·
Cześć, jest możliwe, że ładowanie przebiega prawidłowo, ale może występować usterka w obwodzie kontrolki ostrzegawczej, która najprawdopodobniej jest kontrolowana przez komputer silnika....warto odłączyć akumulator na noc i spróbować ponownie, warto również wykonać test kodów....upewnij się, że nie masz problemu w okolicach skrzynki bezpieczników z wtyczkami i korozją przewodów itp....upewniłbym się, że wszystkie przewody na alternatorze i ECU są czyste i dobrze dokręcone....to nie jest łatwa sprawa do rozwiązania....i tak, przyjrzałbym się dobrze wszystkim połączeniom masowym....od Freda w Essex.
 
#10 ·
Cześć,...dzięki za odpowiedź.

Cały dzień było dobrze...ani słowa.

Pracuję u dealera Vauxhalla i mechanicy tam naprawdę nie mają pojęcia, co to jest... :-(

Będę musiał rozejść się po uziemieniach.
Cześć, to samo stało się z moją furgonetką i to była prosta naprawa, to był przewód masowy, który był skorodowany. Po prostu go wymieniłem i od tamtej pory jest dobrze, można je dostać w Halford za 6 funtów.
 
#4 ·
POTRZEBUJĘ WIĘCEJ POMOCY PROSZĘ!

Cóż....sprawdziłem wszystkie masy....wyczyściłem masę skrzyni biegów...wszystko dobrze.

Nadal losowe piknięcie i "błąd ładowania akumulatora" STOP. :-(

Więc...odłączyłem moje paski LED, które zamontowałem z tyłu vana na kilka dni....ani jednego piknięcia.

Podłączyłem je ponownie, w ciągu dnia...piknięcie!....więc znalazłem problem.

ALE.....paski LED są podłączone do oświetlenia wnętrza w tylnej kabinie.....czerwony do czerwonego, czarny do czarnego....wszystko było dobrze, ale świeciły się podczas jazdy.

Więc....zmieniłem okablowanie na czerwony do czerwonego, czarny do różowego....wszystko działa dobrze po otwarciu drzwi i wyłącza się podczas jazdy itp...wszystko dobrze....ALE NADAL PIKNIĘCIE I BŁĄD ŁADOWANIA na desce rozdzielczej

"Sądzę", że paski LED nie są przyjazne dla magistrali CAN?.....szukałem i nie mogę znaleźć tych przyjaznych dla magistrali CAN...te, które mam, to paski 5m....bardzo jasne.

Czy ktoś ma jakiś pomysł, co mogę zrobić???.....doprowadza mnie to do szału.lol

Naprawdę nie chcę mieć świateł na przełączniku, chcę, żeby włączały się/wyłączały razem z drzwiami....ale ciągle wyrzuca błędy.

Każda pomoc byłaby wspaniała...dziękuję!
 
#6 ·
Aby dodać....sygnał dźwiękowy i kontrolka ostrzegawcza są całkowicie losowe....być może moduł sterowania nadwoziem losowo sprawdza system i wykrywa usterkę.

Całkowicie w porządku przez jeden dzień, potem sygnał dźwiękowy....potem trwa 3 dni, potem znowu sygnał dźwiękowy, potem może piszczeć 4 razy dziennie....szaleństwo!
 
#8 ·
Niewielka wariacja pomysłu Vauxa. Sugeruję użycie przekaźnika do ich przełączania. Doprowadź nowy przewód z akumulatora do zasilania i użyj przekaźnika podłączonego do oświetlenia wnętrza (cewki), aby otworzyć/zamknąć obwód. Dodaj bezpiecznik, aby chronić nowy przewód/połączenie i wszystko powinno być dobrze.
 
#11 ·
Mam ten sam problem z moim renault trafic dci 2015. Błąd ładowania akumulatora. Wymieniono cały osprzęt, alternator itp.

Jednak pojawia się ten sam problem... usterka powraca po tygodniu lub dwóch? Sygnał dźwiękowy!

Byłem dzisiaj w Renault i mówią, że chcą rozebrać przód, aby dostać się do ecu... ale nie ma gwarancji, że to naprawi vana.

Za koszt minimum 1000,00 £. 140,00 £ za godzinę! Plus części..

Czy ktoś miał podobny problem, który został rozwiązany?

Uwaga: zawsze mam prawidłowe napięcie do akumulatora itp.
 
#12 ·
Mam ten sam problem z moim renault trafic dci 2015. Błąd ładowania akumulatora. Wymieniłem cały sprzęt, alternator itp.

Jednak pojawia się ten sam problem... usterka powraca po tygodniu lub dwóch? Sygnał dźwiękowy!

Byłem dzisiaj w Renault i mówią, że chcą rozebrać przód, aby dostać się do ecu... ale nie ma gwarancji, że to naprawi vana.

Za koszt minimum 1000,00 £. 140,00 £ za godzinę pobierają opłatę! Plus części..

Czy ktoś miał podobny problem, który został rozwiązany?

Uwaga: zawsze mam prawidłowe napięcie do akumulatora itp.
Cześć, czy znalazłeś problem, dzięki Jon
 
#13 ·
Cześć wszystkim. Jak ludzie poradzili sobie z tym problemem? Mam podobny problem z moim sportowym samochodem z 2014 roku. Posiadam go od ponad 2 lat i był wspaniały. Ponad rok temu przerobiłem go na kampera i wszystko działało dobrze, aż około 6 miesięcy temu zacząłem dostawać sporadyczne ostrzeżenia o błędzie ładowania. Teraz staje się to częstsze i zwykle samo się naprawia podczas pracy, ale w zeszłym miesiącu musiałem go dwa razy odpalać na popych. Dzisiaj. Jechałem z Essex do Devon, podczas podróży było coraz gorzej. Odczyty baterii na moim Victron wydają się w porządku. Również około tydzień temu. Zauważyłem, że kierownica trochę skręca w lewo. Co ktoś inny tutaj powiedział.
 
#14 ·
Cześć wszystkim. Jak ludzie poradzili sobie z tym problemem? Mam podobny problem z moim sportowym samochodem z 2014 roku. Mam go od ponad 2 lat i wszystko było w porządku. Ponad rok temu przerobiłem go na kampera i wszystko działało dobrze, aż do około 6 miesięcy temu, kiedy zacząłem dostawać sporadyczne ostrzeżenia o błędzie ładowania. Teraz staje się to częstsze i zwykle samo się naprawia podczas jazdy, ale w zeszłym miesiącu musiałem go dwa razy odpalać na popych. Dzisiaj. Jechałem z Essex do Devon, podczas podróży było coraz gorzej. Odczyty baterii na moim Victron wydają się w porządku. Również około tydzień temu zauważyłem, że kierownica trochę skręca w lewo. Co ktoś inny tu powiedział.
Czy doszedłeś do sedna sprawy? Mam ten sam problem. Mam tę samą konfigurację i dostaję ten błąd.
 
#16 ·
Zrobiłem to. Połączyłem masę (czarny) z podwoziem, a czerwony do nakrętki, która wystaje z boku akumulatora i od tamtej pory nie było żadnych alarmów.

Elektryk spojrzał na to i powiedział, że może to być spowodowane czystością połączeń. Teraz działa bez błędów i jeżdżę nim już od dłuższego czasu.
Image