Vauxhall Owners Network Forum banner

Wymiana czujnika temperatury spalin 1 dla kodu usterki P2479

29K views 19 replies 6 participants last post by  simon_g  
#1 ·
Cześć Wszystkim,

Musiałem wezwać pomoc drogową - jechałem autostradą M1, gdy pojawiło się ostrzeżenie "Wysoka temperatura silnika - Zatrzymanie silnika teraz" (lub coś w tym stylu). Silnik zaczął się trząść/wypadać zapłon, więc jak tylko mogłem, zjechałem na pobocze, wyłączyłem silnik i podniosłem maskę. Wentylator działał (ale zatrzymał się po kilku sekundach), zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego zawierał płyn chłodzący, a ciśnienie nie było nadmierne (otworzyłem go lekko i zamknąłem), silnik nie był nadmiernie gorący i nie było innych oznak przegrzania. Pasek pomocniczy był nienaruszony.

Zadzwoniłem do pomocy drogowej i po odczytaniu kodów błędów znaleziono P2479 wraz z odczytem temperatury poniżej 400 stopni C. Technik zresetował kody i przy włączonym silniku mógł zobaczyć, że czujnik wskazuje teraz około 150 stopni C. (Dołączyłem zrzut ekranu kodu na iPadzie technika pomocy drogowej).
92569

Technik uważał, że mogło trwać czyszczenie DPF i czujnik uległ awarii w tym momencie, powodując uruchomienie przez silnik kodu przegrzania. Niestety, nie otrzymałem więcej informacji, takich jak czas od ostatniego czyszczenia DPF, liczba czyszczeń itp.

Cena tego czujnika to około 50 funtów i wydaje się być łatwo dostępny, ale...

1. Próbując wyjąć czujnik w celu jego wyczyszczenia (pomyślałem, że może być zakoksowany i byłaby to próba usunięcia), wentylator stoi na przeszkodzie i pomimo delikatnego pchania/zginania wentylatora i jego obudowy, po prostu wydaje się, że nie ma wystarczająco dużo miejsca, aby go wyjąć - wygląda to na zadanie związane z wyjęciem wentylatora (lub gorzej) (dołączyłem zdjęcia przedziału silnika z przodu na wypadek, gdyby ktoś znał jakiś trik polegający na odkręceniu kilku śrub).

92570


92571

92573



2. Czytałem w internecie, że należy również wykonać aktualizację oprogramowania (wydaje mi się, że pojawiła się ona około 2015 roku. Mój samochód jest z 2013 roku i o ile wiem, nie został zaktualizowany).

3. Czytałem również, że rozsądnie jest wymienić oba czujniki 1 i 2, ponieważ drugi czujnik również wkrótce ulegnie awarii.

4. Czy inny problem mógł spowodować awarię czujnika?

Wolałbym po prostu wymienić uszkodzony czujnik (ponieważ samochód działa dobrze bez aktualizacji oprogramowania - która, jak czytałem, będzie kosztować 50 funtów), ale ze względu na problem z montażem wygląda na to, że będę musiał "ugryźć się w język" i zawieźć go do Vauxhalla.

Wielkie dzięki.
 
#2 ·
Mój szwagier miał dokładnie ten sam problem ze swoim Insignia z 2010 roku i jemu również powiedziano, że to aktualizacja oprogramowania. Zrobił to i nadal występuje usterka, mówiąc, że się przegrzewa, więc następnym planem jest wymiana czujników. Kupił tani OBD, który wozi w samochodzie, żeby móc zresetować błąd i jechać dalej, kiedy się to zdarzy!
 
#3 ·
Mój szwagier miał dokładnie ten sam problem ze swoim Insignia z 2010 roku i jemu również powiedziano, że to aktualizacja oprogramowania. Zrobił to i nadal występuje błąd mówiący, że się przegrzewa, więc następnym planem jest wymiana czujników. Kupił tani OBD, który wozi w samochodzie, aby mógł zresetować błąd i kontynuować, gdy się pojawi!


Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
Dzięki Bagpuss. Też mam tani skaner. Jeszcze nie musiałem go używać do tego problemu.

RAC Tech powiedział, że to powszechny problem.

Zapomniałem wspomnieć - mój samochód to Astra, więc w komorze silnika jest mniej miejsca na wyjęcie czujnika (nie jestem pewien, czy w Insignii jest łatwiej).
 
#6 ·
Czy twój również ma drugi czujnik? Jeśli tak, to może być czujnik 2, który jest uszkodzony, a nie czujnik 1. Musisz sprawdzić odczyty danych na żywo z obu czujników. Niedawno miałem jeden przypadek z tym kodem i czujnik 2 odczytywał błędne dane.
Jeśli wymienisz czujnik 1, będziesz musiał usunąć wentylator, aby usunąć czujnik. Nie próbuj zginać czujnika, aby go dopasować, ponieważ uszkodzi to rdzeń wewnętrzny i spowoduje przedwczesne uszkodzenie.
 
#7 ·
Czy twój też ma drugi czujnik? Jeśli tak, to może być czujnik 2, który jest uszkodzony, a nie czujnik 1, musisz sprawdzić odczyty danych na żywo z obu czujników, miałem ostatnio jeden z tym kodem i czujnik 2 pokazywał błędne odczyty.
Jeśli wymieniasz czujnik 1, będziesz musiał usunąć wentylator, aby wyjąć czujnik, nie próbuj zginać czujnika, aby go dopasować, ponieważ uszkodzi to rdzeń wewnętrzny i spowoduje przedwczesną awarię.
Cześć Andy,

Nie sprawdziłem, czy jest obecny inny czujnik (czujnik 2), ale patrząc pobieżnie, nie widzę żadnego (inny czujnik jest pokazany gdzieś po lewej stronie silnika - powyżej znajduje się schemat).
OBD RAC Tech powiedział czujnik 1 i mogłem zobaczyć, że ten czujnik pokazywał, że temperatura spalin wynosi 400 stopni (co nie było prawdą). Po zresetowaniu czujnik podał bardziej rozsądną wartość około 150 stopni. Nie pamiętam, żebym widział jakieś informacje dla czujnika 2, tylko napięcie i temperaturę.

Naprawdę nie chciałem wyjmować wentylatora. Zastanawiam się, czy mogę wyjąć śruby obudowy wentylatora i odgiąć wentylator do przodu, aby uzyskać dodatkowy cal potrzebny do wyjęcia czujnika. W wentylatorze i obudowie jest już trochę "luzu". Nie wyobrażam sobie, żeby mechanicy Vauxhalla wyjmowali wentylator, bo to dużo pracy tylko po to, żeby zamontować czujnik.

Dzięki Andy,

S.
 
#8 ·
Mam aktualizację na ten temat - warsztat Vauxhall potrzebuje około 45 minut na wymianę czujnika. W tym celu usuwają wentylator. Cena za tę pracę wynosi ok. 200 funtów (z 25% zniżką z członkostwa w klubie serwisowym Vx).

Jeśli dowiem się, jak usunąć cztery klipsy osłony wentylatora (próba zobaczenia ich w silniku Diesla 2.0l jest trudna), osłonę można podnieść o około 10 cm, co umożliwi usunięcie czujnika.

Osłona wentylatora w Astrze J jest taka sama jak w Chevy Cruze i innych pojazdach.

Po usunięciu zrobię zdjęcie/wideo wymiany czujnika.

Jeśli ktoś ma zdjęcie klipsów osłony wentylatora, żebym wiedział, jak je usunąć, będę bardzo wdzięczny. Przeglądałem używane osłony na eBayu, ale żadna nie ma szczegółów dotyczących mocowania klipsów, a kilka jest uszkodzonych, co jest niepokojące.

Z poważaniem,

S.
 
#9 ·
Próbowałem zdjąć osłonę wentylatora - nie tak źle, cztery klipsy, z których dwa na dole osłony uniemożliwiają jej podniesienie.

Dużym problemem jest usunięcie tej osłony (nie jestem pewien, co chroni)...

92744


, ponieważ bez jej usunięcia osłony wentylatora nie można usunąć wystarczająco. Ta osłona jest mocowana za pomocą dwóch śrub (są dwie nakrętki mocujące część wewnątrz). Śruby te mają 10 mm i są zamocowane. Jeśli spróbuję je usunąć, prawdopodobnie się zaokrąglą. Po stronie części znajdują się dwie gumowe podkładki, których nie można łatwo usunąć.

Czy ktoś jeszcze spotkał się z tym problemem?

Dzięki.
 
#10 ·
To jest elektrozawór sterowania doładowaniem, jest zamontowany na gumie z gwintem po obu stronach, a nakrętki zawsze wydają się zacinać, jedynym sposobem jest rozerwanie gumowego mocowania, jeśli nakrętki nie chcą się odkręcić, chociaż będą wymagały pewnego skręcania, zanim puszczą.
Zdjęcie w tym linku pokaże ci, jak to wszystko jest zbudowane, numer 9 to gumowe mocowanie,.....
 
#11 ·
To jest elektrozawór regulacji doładowania, jest zamontowany na gumie z gwintem po obu stronach, a nakrętki zawsze wydają się zacinać, jedynym sposobem jest rozerwanie gumowego mocowania, jeśli nakrętki się nie odkręcają, chociaż będą wymagały pewnego skręcania, zanim puszczą.
Zdjęcie w tym linku pokaże ci, jak to wszystko jest zbudowane, numer 9 to gumowe mocowanie,.....

Andy, bardzo dziękuję za wiadomość i link - być może właśnie uratowałeś mnie przed dużą depresją i kilkoma funtami, ponieważ myślałem o porażce i rozważałem zabranie tego do Vauxhall.
Przed zakończeniem moczyłem śruby w Plusgas, więc prawdopodobnie jutro będą luźniejsze. Zastanawiałem się, dlaczego, jeśli były to śruby captive, miały łeb śruby z tyłu - teraz widzę odpowiedź. Nakrętki najbliżej silnika były łatwe do usunięcia. Nakrętki po bardziej odsłoniętej stronie były zablokowane. Rozważałem ich odcięcie.

Jeszcze raz bardzo dziękuję. Zrobię kilka zdjęć dla innych, kiedy w końcu wykonam tę pracę.

Najlepsze życzenia,

Simon.
 
#12 ·
Drugi czujnik, o którym mówi Andy, znajduje się za DPF w układzie wydechowym. Jeśli masz osłonę podwozia, musisz ją zdjąć, aby dostać się do czujnika i jego złącza. W moim Insignia z tym samym silnikiem mam sondę lambda i 2 czujniki temperatury spalin. Możesz je wyjąć i podłączyć multimetr, aby je przetestować - powinno być około 200 omów (na zimno) lub w pobliżu, pamiętaj tylko, że odczyty będą różne w różnych temperaturach - Dave
 
#13 ·
Drugi czujnik, o którym mówi Andy, znajduje się za DPF w układzie wydechowym, jeśli masz osłonę podwozia, musisz ją zdjąć, aby dostać się do czujnika i jego złącza. W moim Insignia z tym samym silnikiem mam sondę lambda i 2 czujniki temperatury gazu. Możesz je wyjąć i podłączyć multimetr, aby je przetestować - powinno być około 200 omów (na zimno) lub w pobliżu, pamiętaj tylko, że odczyty będą różne w różnych temperaturach - Dave
Dobrze wiedzieć - dzięki Dave!(y)
 
#14 ·
Cóż, w końcu wymieniłem czujnik zamontowany w DPF.

Patrząc na to, prawdopodobnie nie musiałem wyjmować elektrozaworu doładowania. Nie ma możliwości usunięcia osłony wentylatora w tym silniku bez wyjmowania wielu innych części. W ciągu 45 minut, które Vauxhall podaje na tę operację, mogą wykonać tę ilość pracy. Prawdopodobnie robią to, co ja zrobiłem - poluzowują osłonę, co daje znacznie więcej luzu, aby móc ją wygiąć do przodu, a następnie wyjąć czujnik.
Oto kilka wskazówek, jak wykonać tę pracę:

Podnieś samochód. Jeśli zostawisz go na kołach, ale podniesiesz go tak, abyś mógł się pod nim dostać, da ci to wystarczająco dużo miejsca, aby zwolnić zaczepy osłony.

Poluzowanie osłony wentylatora:

Jest "zahaczona" przez 4 zaczepy do 4 wsporników "U". Nie są one równomiernie rozmieszczone wokół osłony, więc aby je zlokalizować, podążaj za kształtem plastikowej formy, aby znaleźć zaczepy na ich końcach...
92765


Górne zaczepy nie są przymocowane do wsporników U, ale dwa dolne są i trudno je zobaczyć, jeśli nie wiesz, czego szukać...
92766


Kiedy osłona jest luźna i poza wspornikami U, powinna być znacznie bardziej elastyczna.

Czujnik jest zwalniany za pomocą klucza płaskiego 17 mm. Jest dokręcony tylko do około 33 ft-lbs (nie mocno).

Użyj odpowiedniej dźwigni (w moim przypadku kawałek drewna 4 stopy 2"x1"), aby mocno wepchnąć osłonę w kierunku przodu samochodu...
92767


to powinno zapewnić ilość dostępu potrzebną do wyjęcia i zamontowania nowego czujnika. Można to zrobić samemu (zrobiłem to), ale druga para rąk jest przydatna. Stwierdziłem, że podważanie korpusu silnika bez zwalniania osłony sprawia wrażenie, że coś się zepsuje - jest bardzo twarde i rzeczy mogą się ześlizgnąć powodując uszkodzenia. Pamiętaj, że chłodnica znajduje się tylko około 15 mm od wentylatora, więc działaj ostrożnie!

Po wyjęciu korpusu czujnika odłącz połączenie. Wyjmij połączenie ze wspornika metalowego, na którym jest zamontowane..
92768


następnie odłącz połączenie, delikatnie podważając je do góry, a także naciskając plastikowy zaczep na złączu (stwierdziłem, że po prostu nie ma wystarczającego ruchu, aby zaczep działał tak, jak powinien).
92769


Stary i nowy (poniżej). Nie pamiętam, żebym wyginał stary czujnik, więc albo zrobiono to wcześniej, albo łatwo go wygiąć. Nowy wszedł bez problemu. Zauważ, że nowy ma osłonę termiczną na przewodzie.
92770


Montaż zajął mi około dwóch godzin, ale tylko dlatego, że zamierzałem wyjąć osłonę i wyjąłem elektrozawór doładowania i zaciski okablowania, więc normalnie powinno to zająć około godziny, w zależności od zlokalizowania zaczepów i poluzowania osłony.

Mój pojazd przejechał ok. 124000 mil. Nie jestem pewien, czy to pierwsza wymiana tego czujnika.

Mam nadzieję, że może się to komuś przydać. Jeśli potrzebujesz dodatkowej porady, skontaktuj się ze mną.

Z poważaniem,

Simon.
 
#16 ·
Cóż, w końcu wymieniłem czujnik zamontowany w DPF.

Patrząc na to, prawdopodobnie nie musiałem wyjmować elektrozaworu doładowania. Nie ma możliwości usunięcia osłony wentylatora w tym silniku bez wyjęcia wielu innych części. W ciągu 45 minut, które Vauxhall podaje na tę operację, mogą wykonać tę ilość pracy. Prawdopodobnie robią to, co ja zrobiłem - poluzowują osłonę, co daje znacznie więcej luzu, aby móc ją wygiąć do przodu, a następnie wyjąć czujnik.
Oto kilka wskazówek, jak wykonać tę pracę:

Podnieś samochód na lewarku. Jeśli zostaniesz na kołach, ale podniesiesz go tak, abyś mógł się pod nim dostać, da ci to wystarczająco dużo miejsca, aby zwolnić zaczepy osłony.

Poluzowanie osłony wentylatora:

Jest "zahaczona" przez 4 zaczepy do 4 wsporników "U". Nie są one równomiernie rozmieszczone wokół osłony, więc aby je zlokalizować, podążaj za kształtem plastikowego odlewu, aby znaleźć zaczepy na ich końcach...
View attachment 92765

Górne zaczepy nie są przymocowane do wsporników U, ale dwa dolne są i trudno je zobaczyć, jeśli nie wiesz, czego szukać...
View attachment 92766

Przy poluzowanej osłonie i poza wspornikami U, powinno być znacznie więcej elastyczności.

Czujnik jest zwalniany za pomocą klucza płaskiego 17 mm. Jest dokręcony tylko do około 33 ft-lbs (nie mocno).

Użyj odpowiedniej dźwigni (w moim przypadku kawałek drewna 4 stopy 2"x1"), aby mocno pchnąć osłonę w kierunku przodu samochodu...
View attachment 92767

to powinno dać dostęp potrzebny do wyjęcia i zamontowania nowego czujnika. Można to zrobić samemu (zrobiłem to), ale pomoc drugiej pary rąk jest przydatna. Stwierdziłem, że podważanie korpusu silnika bez zwalniania osłony sprawia wrażenie, że coś się zepsuje - jest bardzo wytrzymały i rzeczy mogą się ześlizgnąć, powodując uszkodzenia. Pamiętaj, że chłodnica znajduje się tylko około 15 mm od wentylatora, więc działaj delikatnie!

Po wyjęciu korpusu czujnika odłącz połączenie. Wyjmij połączenie ze wspornika metalowego, na którym jest zamontowane...
View attachment 92768

następnie odłącz połączenie, delikatnie podważając je do góry, a także naciskając plastikowy zaczep na złączu (stwierdziłem, że po prostu nie ma wystarczającego ruchu, aby zaczep działał tak, jak powinien).
View attachment 92769

Stary i nowy (poniżej). Nie pamiętam, żebym zginał stary czujnik, więc albo zostało to zrobione wcześniej, albo łatwo się go zgina. Nowy wszedł bez problemu. Zauważ, że nowy ma osłonę termiczną na przewodzie.
View attachment 92770

Montaż zajął mi około dwóch godzin, ale tylko dlatego, że zamierzałem wyjąć osłonę i wyjąłem elektrozawór doładowania i zaciski przewodów, więc normalnie powinno to zająć około godziny, w zależności od lokalizacji zaczepów i poluzowania osłony.

Mój pojazd przejechał ok. 124000 mil. Nie jestem pewien, czy to pierwsza wymiana tego czujnika.

Mam nadzieję, że może się to komuś przydać. Jeśli potrzebujesz dodatkowej porady, skontaktuj się ze mną.

Z najlepszymi życzeniami,

Simon.
Czy nie można było zdjąć panelu uderzeniowego, zwolnić górne mocowania chłodnicy i przechylić zespół wentylatora i chłodnicy do przodu?
Cześć KcK, nie wiem, to krótka odpowiedź. Myślałem o śrubach i wkrętach na panelu uderzeniowym. Jest film na YT, który pokazuje gościa z (chyba) Zafirą, który wyjmuje śrubę chłodnicy po lewej stronie, a następnie podważa chłodnicę do przodu, ale mówi, że wymaga to pewnej siły.

Patrząc na schemat rozłożeniowy, są trzy śruby mocujące wentylator do osłony, które powinny być dostępne od strony silnika, ale nie mogłem ich zobaczyć (jeśli mógłbym, to wyjąłbym dwie po wcześniejszym zastąpieniu zwykłej śruby dłuższą o tym samym gwincie, aby wpadła do przodu w przestrzeń między chłodnicą a osłoną. Wtedy mógłbym ją odzyskać i wyrównać.

Mam nadzieję, że nie trzeba będzie jej ponownie wymieniać, ale jeśli tak się stanie, przyjrzę się panelowi uderzeniowemu.

Z najlepszymi życzeniami,

S.
 
#15 ·
Czy nie można było zdjąć panelu uderzeniowego, zwolnić górne mocowania chłodnicy i przechylić zespół wentylatora i chłodnicy do przodu?