Cześć Wszystkim,
Musiałem wezwać pomoc drogową - jechałem autostradą M1, gdy pojawiło się ostrzeżenie "Wysoka temperatura silnika - Zatrzymanie silnika teraz" (lub coś w tym stylu). Silnik zaczął się trząść/wypadać zapłon, więc jak tylko mogłem, zjechałem na pobocze, wyłączyłem silnik i podniosłem maskę. Wentylator działał (ale zatrzymał się po kilku sekundach), zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego zawierał płyn chłodzący, a ciśnienie nie było nadmierne (otworzyłem go lekko i zamknąłem), silnik nie był nadmiernie gorący i nie było innych oznak przegrzania. Pasek pomocniczy był nienaruszony.
Zadzwoniłem do pomocy drogowej i po odczytaniu kodów błędów znaleziono P2479 wraz z odczytem temperatury poniżej 400 stopni C. Technik zresetował kody i przy włączonym silniku mógł zobaczyć, że czujnik wskazuje teraz około 150 stopni C. (Dołączyłem zrzut ekranu kodu na iPadzie technika pomocy drogowej).
Technik uważał, że mogło trwać czyszczenie DPF i czujnik uległ awarii w tym momencie, powodując uruchomienie przez silnik kodu przegrzania. Niestety, nie otrzymałem więcej informacji, takich jak czas od ostatniego czyszczenia DPF, liczba czyszczeń itp.
Cena tego czujnika to około 50 funtów i wydaje się być łatwo dostępny, ale...
1. Próbując wyjąć czujnik w celu jego wyczyszczenia (pomyślałem, że może być zakoksowany i byłaby to próba usunięcia), wentylator stoi na przeszkodzie i pomimo delikatnego pchania/zginania wentylatora i jego obudowy, po prostu wydaje się, że nie ma wystarczająco dużo miejsca, aby go wyjąć - wygląda to na zadanie związane z wyjęciem wentylatora (lub gorzej) (dołączyłem zdjęcia przedziału silnika z przodu na wypadek, gdyby ktoś znał jakiś trik polegający na odkręceniu kilku śrub).
2. Czytałem w internecie, że należy również wykonać aktualizację oprogramowania (wydaje mi się, że pojawiła się ona około 2015 roku. Mój samochód jest z 2013 roku i o ile wiem, nie został zaktualizowany).
3. Czytałem również, że rozsądnie jest wymienić oba czujniki 1 i 2, ponieważ drugi czujnik również wkrótce ulegnie awarii.
4. Czy inny problem mógł spowodować awarię czujnika?
Wolałbym po prostu wymienić uszkodzony czujnik (ponieważ samochód działa dobrze bez aktualizacji oprogramowania - która, jak czytałem, będzie kosztować 50 funtów), ale ze względu na problem z montażem wygląda na to, że będę musiał "ugryźć się w język" i zawieźć go do Vauxhalla.
Wielkie dzięki.
Musiałem wezwać pomoc drogową - jechałem autostradą M1, gdy pojawiło się ostrzeżenie "Wysoka temperatura silnika - Zatrzymanie silnika teraz" (lub coś w tym stylu). Silnik zaczął się trząść/wypadać zapłon, więc jak tylko mogłem, zjechałem na pobocze, wyłączyłem silnik i podniosłem maskę. Wentylator działał (ale zatrzymał się po kilku sekundach), zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego zawierał płyn chłodzący, a ciśnienie nie było nadmierne (otworzyłem go lekko i zamknąłem), silnik nie był nadmiernie gorący i nie było innych oznak przegrzania. Pasek pomocniczy był nienaruszony.
Zadzwoniłem do pomocy drogowej i po odczytaniu kodów błędów znaleziono P2479 wraz z odczytem temperatury poniżej 400 stopni C. Technik zresetował kody i przy włączonym silniku mógł zobaczyć, że czujnik wskazuje teraz około 150 stopni C. (Dołączyłem zrzut ekranu kodu na iPadzie technika pomocy drogowej).
Technik uważał, że mogło trwać czyszczenie DPF i czujnik uległ awarii w tym momencie, powodując uruchomienie przez silnik kodu przegrzania. Niestety, nie otrzymałem więcej informacji, takich jak czas od ostatniego czyszczenia DPF, liczba czyszczeń itp.
Cena tego czujnika to około 50 funtów i wydaje się być łatwo dostępny, ale...
1. Próbując wyjąć czujnik w celu jego wyczyszczenia (pomyślałem, że może być zakoksowany i byłaby to próba usunięcia), wentylator stoi na przeszkodzie i pomimo delikatnego pchania/zginania wentylatora i jego obudowy, po prostu wydaje się, że nie ma wystarczająco dużo miejsca, aby go wyjąć - wygląda to na zadanie związane z wyjęciem wentylatora (lub gorzej) (dołączyłem zdjęcia przedziału silnika z przodu na wypadek, gdyby ktoś znał jakiś trik polegający na odkręceniu kilku śrub).
2. Czytałem w internecie, że należy również wykonać aktualizację oprogramowania (wydaje mi się, że pojawiła się ona około 2015 roku. Mój samochód jest z 2013 roku i o ile wiem, nie został zaktualizowany).
3. Czytałem również, że rozsądnie jest wymienić oba czujniki 1 i 2, ponieważ drugi czujnik również wkrótce ulegnie awarii.
4. Czy inny problem mógł spowodować awarię czujnika?
Wolałbym po prostu wymienić uszkodzony czujnik (ponieważ samochód działa dobrze bez aktualizacji oprogramowania - która, jak czytałem, będzie kosztować 50 funtów), ale ze względu na problem z montażem wygląda na to, że będę musiał "ugryźć się w język" i zawieźć go do Vauxhalla.
Wielkie dzięki.